وي با اشاره به اينکه ژاپن يکي از کشورهاي بازار هدف ماست ادامه داد: عمدهترين هدف دفاتر اطلاعرساني اين است که سيماي عمومي مقصد را براي فعالان گردشگري آن کشور معرفي کنند.
وي اضافه کرد: علاوه بر اين مورد اين دفاتر بايد نسبت به ارائه بستههاي سفر به تور اپراتورها و فعالان گردشگري اقدام کنند.
اسفنديار بيان کرد: نياز سنجي و شناخت خاصههاي اطلاعي و تبليغي، افزايش نفوذ در افکار عمومي و گردشگران در کشورهاي هدف گردشگري، ايجاد زمينههاي مناسب براي ارتباط تعامل دفاتر و شرکتهاي داخل و خارج از کشور و ايجاد ارتباط مستقيم با نمايندگان ايران در خارج از کشور از ديگر وظايف دفاتر اطلاع رساني است.
سرپرست دفتر بازار يابي و تبليغات معاونت گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با اشاره به برگزاري هفتههاي فرهنگي و شب گردشگري به عنوان يکي از فعاليتهاي فرهنگي دفاتر اطلاعرساني تصريح کرد: توزيع اقلام تبليغاتي گردشگري ايران، مطالعه در زمينه تعطيلات رسمي و مناسبتهايي که مردم هر کشور در آن به سفر ميروند، شناسايي جامعه ايرانيان مقيم آن کشور و اطلاعرساني در بين آنها از جمله فعاليتهاي فرهنگي اين دفاتر است.
اسفنديار گفت: حکم نماينده ايران در ژاپن براي سفير کشورمان در ژاپن ارسال شده است./102
انتهای پیام/